fredag 20 november 2009

Spejarens Läling Krigarkungens Sal. Recention

Den här boken känns inte så viktig för att den utspelar sig typ år 600... Men det som ändå känns viktgt är att temat är vänskap. Will och Evanlyn, som är två av huvudpersonerna har blivit tillfånga tagna av Skandier som är galna och bor uppe i norr. Krigarlärlingen Horace och Wills mästare Halt är på väg till Skandia för att rädda dem. på vägen dit stöter de på en massa problem t.ex. blir de ofrivilligt gäster på slottet Montsombre. Halt fick egentligen inte åka, men han snackar skit om kungen och blir landsförvisad.Will och Evanlyn lyckas med hjälp av Jarl Erak fly upp i bergen, men Will har blivit utsatt för en drog som gör honom helt känslolös och jätte konstig, men det vet inte Halt och Horace... Jag tycker att den här boken är jättebra, men jag vet inte om det är den bästa i serien. Jag känner inte igen mig i någon karaktär, eftersom att de är väldigt olika mig. Jag rekomenderar den här boken till alla som orkar läsa en hel serie och gillar Fantasy. Betyg: ? ? ? ? ? (5). AV:Ludde

5 kommentarer:

  1. Bra Ludde. Känner du igen samma tema igenom hela serien eller förändras det?

    SvaraRadera
  2. Till Martin: Det handlar mycket om vänskap i de andra böckerna också.

    SvaraRadera
  3. jag skulle nog gilla boken bra skrivet

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.