fredag 20 november 2009

Om jag kunde drömma, recention






Om jag kunde drömma är en väldigt bra bok. Den bästa jag någonsin har läst. Jag tycker att boken är viktig. Man lär sig att kärlek har ingen betydelse vem det är man är kär i. I det här fallet är Bella kär i vampyren Edward. När jag läser boken blir jag glad, ledsen, orolig, spänd, ja ganska mycket! Det ät väldigt blandade och olika känslor i den här boken som smittar av sig på en själv.

Temat i den här boken är omöjlig kärlek, vänskap och sorg. Om man läser boken så tror jag att man håller med mig. Eller inte. Det är kanske en smaksak. Jag tycker att temat är bra valt.


Jag skulle rekomendera ALLA att läsa denna bok. Den är så bra! i min förra recention skrev jag att man skulle se filmen först (Systrar i Jeans), men inte den här! jag hade drygt 60 sidor kvar på boken och hyrde filmen. Jag fick reda på slutet! skulle jag inte ha gjort, för man vill nog läsa det spännande slutet och sen se filmen.


Jag gillar omslaget på om jag kunde drömma. Det är ett par vita händer som håller i ett rött äpple. Jag vet inte riktigt hur dem tänker där, men det passar. Ett par vita händer som fångar ett rött äpple. En vampyr som fångar en flicka. Kanske så dem tänker?


Jag tycker att den här recentionen blev lite bättre än den andra. Kanske för att den här boken var mycket bättre? Men jag försökte skriva lite mer vad jag tänker och tycker istället för att skriva så mycket om handlingen, som jag tror alla redan kan.
Betyg: 5\5

4 kommentarer:

  1. Bra recension Julle bull! Jag skulle också vilja läsa den här boken sen. @_@

    SvaraRadera
  2. Wow! Vilken recention! Det här har du gjort riktigt bra.

    Klockrent att du koncentrerar dig på din egen analys. Sjukt snyggt kring omslaget, jag tror det kan vara så. Annars skulle det röda äpplet kunna vara ett hjärta, eller så har det något att göra med blod (=vampyrer dricker blod). Är det närheten till känslorna som gör boken så bra?

    SvaraRadera
  3. Bra skrivet Julia! Men jag tror inte att jag kommer att läsa den härboken för den verkar inte riktigt vara min smak.

    //Alva

    SvaraRadera
  4. Bra skrivet! jag vill läsa den men har inte gått till biblan än=P/Meriem

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.