söndag 15 november 2009

Fotoalbumet "citat"

Hej!
Här kommer mitt "citat"...

"De cycklar mycket försiktigt tillbaka hem till Gilbert. De har pratat och läst för mycket om bilolyckor på sistone. Så fort de hör en bil stannar dem till vid vägkanten. Någon olycka tänkte dem inte vara med om" sida 186.

Jag valde det här citatet för att det påminner mig om att man ska vara försigtig i trafiken, och för att jag inte hittade ett annat bra citat.
När jag läser detta citat tänker jag på alla olyckor som jag har hört om och mamma säger alltid att jag ska vara försiktig så att inte jag är med om någon olycka.
/Meriem

8 kommentarer:

  1. Bra skrivet, jag tror att ajg också behöver påminnas om hur man är försiktig i trafiken.

    SvaraRadera
  2. jag skrev "lite" fel på jag...

    SvaraRadera
  3. Traffiken är faktiskt ett av de ställen där det gör flest människor. Galet, egentligen.

    SvaraRadera
  4. Bra Meriem! jag måste se höger och vänster innan jag går över en gata! ;)

    SvaraRadera
  5. Jag tänkte på när jag står skolpolis, bra skrivet. Råkar dom ut för någon olycka?

    SvaraRadera
  6. Bra skrivet Meriem! Bra citat! Det påminner mig om när vi står skolpoliser. @_@

    SvaraRadera
  7. jAPP DET GÖR DET LINN!
    jÄTTE BRA SKRIVET MERRE KOMMENTERA GÄRNA MITT INLÄGG ME.
    // JOHANNA

    SvaraRadera
  8. Bra skrivet! hoppas de inte råkar ut för en olycka.

    //Alva

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.