måndag 16 november 2009

CITAT - Magikerns Hus - Dörren i trädet

"Syskonen tittade på den mörka spegeln och såg att några ord hade skrivits i dammet på glaset HUGG = KUNG O.K. William läste det högt. Han lät chockad. "Hugg!" flämtade Alice. "Det var ju så det stod på källar golvet!" sid. 120-121

Jag vet inte riktigt varför jag valde det här citatet. För att det är lite spännande kanske? När jag läser det här citatet tänker jag direkt på en dammig gammal vind och en smutsig, dammig spegel i hörnet av det dammiga, tomma rummet. Jag kan nästan riktigt se de skrivna bokstäverna på den dammiga spegeln.

3 kommentarer:

  1. Vilket källargolv stod dett HUGG på? Och var var det någonstans. Är HUGG ett kunga namn?
    Jättebra skrivt Hoppas att du kan svara på alla mina frågor LINNPINN
    JONNAPONNA

    SvaraRadera
  2. Jag lever mig också in i citatet när jag läser det. Jag tror att jag ska läsa dem där böckerna nån gång! För övrigt bra skrivet!

    //Alva

    SvaraRadera
  3. Bra, men man skulle helst ha en mening och högst tre, men det var bra iaf! ;D ;D ;D ;D :C :O :P @_@

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.