onsdag 18 november 2009

Citat Tjuvarnas herre.

"Stopp!" Skrek Viktor. "Stopp ditt lögnaktiga lilla fanstyg!" Sida 108
Geting är ett av barnen som det handlar om. Viktor är ju detektiv och försöker ta BO och PROSPER som han har fått i uppdrag att hitta. Geting försöker få Viktor på andra tankar och hoppar på honom och skriker och slår. Det är några tjocka tanter som får se dem och slår till Viktor i huvudet och då passar Geting på att springa iväg det är då han skriker detta.

Jag valde det för att jag tycker att citatet är bra och man vill bara läsa mer och mer för att få veta vad som händer sedan.
"Fanstyg" är ett undeligt ord och jag tror att det är ett svärord.
Jag tror att jag har sätt en film då det sa det där konstiga ordet men det var länge sedan jag såg den så jag kommer inte ihåg vad den hette. Fansyg betyder"ytterst otrevliga omsändigheter ibland även nån person. Det slog jag upp i ordboken.
När jag läser detta tänker jag på sura arga gubbar som inte tycker om barn. Alla borde tycka om barn. Hahahaha!!
Jag vill bara tillägga att Viktor är igentligen snäll, men nu är han jättearg.

//JOHANNA

3 kommentarer:

  1. Bra skrivet! Jag tror att fanstyg betyder typ att man är ungefär en idiot eller något.

    //Alva

    SvaraRadera
  2. HIHI! rolig ord! och kan man heta geting?

    SvaraRadera
  3. Nej hon kallades för Geting, ingen vet vad hon heter på riktigt

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.