lördag 21 november 2009

Bokrecention: Fotoalbumet.

Hej!
Här kommer min recention!

Min bok handlar om Gilbert och Linn som löser massa mysterium tillsammans och Gilberts pappa dog när han var.. Äh jag kommer inte i håg hur gammal han var ... (om ni vill veta hur hans pappa dog, då får ni nog läsa boken ;D )

Jag tycker boken är lite viktig för att det finns lite gammeldags språk, och det är lite svårt att förstå.. På en mening kom det lite gammaldags språk och jag förstog ingentin! Men, sen började jag tänka lite och började förestella mig hur meningen skulle vara. Än har jag inte kommit på va det är men jag har försökt lite att lista ut det.

Jag kan känna i gen mig i boken för att det finns saker som jag gillar som jag brukar göra, som att: man är snäll mot folk, hälsar på ganska ofta, jag gillar att höra på saker som andra har skrivit och så är det lite kärlek=P Tycker jag!
Alla som gillar lite kärlek, andra snälla folk osv. kan känna igen sig i boken(tror jag).
Gilbert och Linn är ju goda vänner så då tycker jag inte att dem ska bråka eller tjafsa för små saker för då blir jag lite arg och ledsen och så tänker jag" Varför ska man bråka och tjafsa om småsaker det är ju onödigt" . Det som är bra är att dem alltid blir vänner igen:)

Temat i min bok är mysterum (eller hur man ska säga). Dem gillar att lösa massa svåra mysterium tillsammans. Jag tror att det finns två teman faktis.. Kärlek och mysterium. (bara vad jag tror och tycker=P)
Jag tycker att ni ska läsa boken, ni som gillar äventyr/mysterium och kärlek ja, för att den är bra!(aa, som jag skrev i min förra recention da)

Jaa, jag har försökt att göra den här recentionen bättre men jag vet inte om den blev det.. Inte skriva samma saker, fast jag har inte gjort det(tror jag) aja , nu e jag klar med läxan och ska titta på Guds tre flickor på barnkanalen/kanal 1.
Hejdå//Meriem
;D

3 kommentarer:

  1. trvluigiyt ohh jagmenar trevligt att dom ar fina och snälla i goken

    SvaraRadera
  2. Bra! Den var väldigt lång =)

    //Alva

    SvaraRadera
  3. 1.Japp, det är dem:D
    2.Tack=P
    /Meriem

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.