söndag 15 november 2009

Eldens gåta =)

hej hej!
Läxa igen.
Börjar med att säga att boken jag läser fick jag
av min kompis, den är super bra verkligen och jag
tycker den kan vara sorlig ibland. Det är en halv sann historia
som spelar i Asien, och en fattig familj som får uppleva mycket
bland sina tider.

Citat(er):
*Det var som en blå eldslåga som sträckte sig från den
mörka himeln ner mot hennes ansikte.

* Men Sofia märkte att hon skakade.

De första citatet tycker jag att man kan nästan få
en bild av en mörk himel men det finns ändå en ljus
slinga bland allt som når ner måt någon (i denna fall ansiktet)
Alla kan ju få olika bilder framför ögonen men jag
fick ungefär den tanken och synen.
Den är ganska vacker, och mystisk!

Och den andra meningen som jag har valt är läskig.
Om man läser boken eller håller på med den så vet
men mer infomation innan, alltså att i boken får man veta att det
är mörkt, hon (sofia i boken) sover. Sen vaknar hon och bla, bla, bla.
Då kanske man tänker på allt men om man inte har läst boken
så kan det vara mer olik tanke. Men man får veta ganska mycket
av den meningen.
Det första jag tänker på är en sorlig tanke. Av andra meningen
får jag en obehaglig tanke. Hon har många problem.

Skala 1-10 får den.........................................

10 sjärnor.

Jag tycker den är underbar, och det är en typ av min bok,
böcker om problem, fattigdom, ensamhet, olyckligtkär och massor
av sådanna saker. =)

//sara <3

4 kommentarer:

  1. Det var en låååång text, men det var jättebra skriven.:D

    SvaraRadera
  2. lååååååång text håller jag med simon om ,bra skrivet

    SvaraRadera
  3. BRA SKRIVET SARA!! jAG ÄR BARA NYFIKEN SÄG ETT PROBLEM HON HAR
    //JOHANNA

    SvaraRadera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.